Obiceiurile românilor pe internet!

0
3441
obiceiurile romanilor pe internet

Dacă ar fi să analizăm cele mai importante tehnologii dezvoltate în secolul XX cu efecte în secolul XXI, rețeaua de internet ar fi pe primul loc. Odată cu apariția internetului, a avut loc revoluția industrială modernă. Internetul a facilitat comunicarea, creșterea productivități remote, transmiterea rapidă a informaațiilor oriunde în lume, au fost înlesnite transmisiunile live și multe altele.

Internetul a avut să facă parte din viața noastră cotidiană precum energia electrică. De la an la an, autoritațile abilitate raportează o creștere constantă a consumului de internet în România. În 2020, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a anunțat un consum total de 5.3 miliarade de gigabiți de internet, dintre care 90% a fost generat de internetul fix.

Consumul de internet pe mobil a crescut și el, fiind raportate aproximativ 19.5 milioane de conexiuni. Acum hai să vedem ce au făcut românii pe internet și cum de s-a ajuns la acest consum impresionant de trafic de date. Pentru că s-a stat mai mult acasă în 2020, românii au lucrat mai mult de acasă, deci segmentul de business s-a dezvoltat în regim telemuncă. Totodată, românii au început să comandate mai mult de la firmele de catering. Piața platformelor de livrări de mâncare la domiciliu a fost estimată la 10-15 milioane de lei. Restaurantele, cafenelele și toți jucătorii din HoReCa s-au adaptat situației și s-au focusat mai mult pe livrările la domiciliu, ceea ce a însemnat cam 25%-30% din încasări.

În 2020, divertismentul online / digital a fost principala activitate a românilor pe internet. 83% dintre cei activi în online au accesa paginile rețelelor de socializare. Facebook rămâne platforma preferată a 35.5% dintre români, pe locul doi esste YouTube, iar pe celelalte poziții sunt Instagram, TikTok, Twitter.

A crescut și consumul de jocuri online și pe Steam. Au avut de câștigat inclusiv cazinourile online cu activitate în România. Vezi top cazinouri online din România!

Industria jocurilor de noroc a fost estimată la 2.5 miliar de EURO pe plan local. În ultimii ani, tot mai mulți tineri de peste 18 ani au ales să joace cel puțin o dată la loto, pariuri sportive, jocuri de cărți și chiar slot machines. Românii aleg jocurile de noroc ca mod de relaxare și distracție.

Tot în 2020, a crescut foarte mult și consumul de video streaming. Românii s-au uitat mai mult la posturile TV prin intermediul aplicațiilor de streaming online. Totodată, a crescut consumul de video online. HBO Go a avut o creștere de 25%, în timp ce Netflix a raportat o evoluție pozitivă de 11%.

Inevitabil, în 2020 a crescut și comerțul online. Estimările Euromonitor International au arătat o creștere de aproximativ 30% a comerțului electronic în România față de anul precedent. Categoria cu cea mai mare creștere în eCommerce-ul românesc a fost  cea a produselor alimentare și a băuturilor, fiind înregistrată o evoluție crescătoare de 115%. În 2020, această categorie a ajuns la o pondere de 4% din totalul pieței de eCommerce din România.

Alte activități ale românilor în mediul online: plăți facturi; telemedicina, jocuri pe calculator!

Consumul de internet va continua să crească. Oamenii vor căuta mereu informații, vor căuta divertisment online, vor sta cu ochii pe prietenii lor de pe rețelele sociale, vor dori să facă shopping și chiar să se documenteze și să se informeze din mediul virtual.

Comenteaza cu Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.